MV Agusta RVS#1 dan Ducati 1299 Superleggera adalah tanda pabrikan bakal lebih fokus produksi motor spesial ?


asphaltandrubber.com memberitakan bahwa Ducati 1299 Superleggera sudah mulai tersedia di Amerika.
The Ducati 1299 Superleggera Lands in the USA

Yang membuat penulis jadi tertarik membahas adalah setelah melihat harganya, yaitu $80,000. Ini membuat penulis jadi teringat BMW HP4 yang harganya £68,000.

Sebelumnya juga sudah ada berita soal MV Agusta RVS#1, yang harganya rasanya juga bakal sangat mahal juga.

Selain sangat mahal, ketiganya juga punya kesamaan, yaitu sebagai motor limited edition. Ini ditandai dengan angka yang ditunjukkan pada setang.

BMW HP4:

Ducati 1299 Superleggera:

MV Agusta RVS#1:

 

Dari sisi tenaga juga dikatakan unggul. Ducati 1299 Superleggera dikatakan sebagai motor 2 silinder yang paling kuat, dengan tenaga 215hp, berat 160kg. MV Agusta RVS#1 dikatakan sebagai motor 3 silinder yang paling kuat tenaga 150hp, berat 160kg. Sementara itu BMW HP4 itu 4 silinder dengan tenaga 215hp berat 171kg.

Semua mengandalkan part dari bahan mahal, namun BMW HP4 mengandalkan bodi karbon:

Sampai velgnya juga karbon:

 

Ducati 1299 Superleggera mengandalkan bodi karbon:
Bagian belakang:

Tangki:

Termasuk juga velgnya:

 

MV Agusta RVS#1 bodinya dibuat dari baja dan aluminium yang aviation grade, lebih mengandalkan tampilan.
Lampu LED:

Cakram nyeni:

Velg pakai jari jari:

Namun terlihat beberapa tempat ada pola karbonnya:

Tetap tidak melupakan unsur sport seperti steering damper:

Atau quickshifter:

 

Menarik karena ketiga pabrikan tersebut jadi lebih fokus kepada motor yang super.

 

Spesifikasi dan video BMW HP4 sudah pernah penulis bahas sebelumnya:
Video demo suara akselerasi BMW HP4 Race motor full carbon pakai mesin WSBK terbatas cuma 750 unit saja

Spesifikasi MV Agusta RVS#1 tidak disebut mungkin karena bakal berbeda beda untuk konsumen yang berbeda.

Spesifikasi Ducati 1299 Superleggera:

Engine

Engine Superquadro: L-twin cylinder, 4 valve per cylinder, Desmodromic, liquid cooled
Displacement 1,285 cc
Bore X stroke 116 x 60.8 mm
Compression ratio 13.0:1
Power 158.1 kW (215 hp) @ 11,000 rpm
  The power values indicated above are measured using a chassis dynamometer. Homologated power data, as quoted in the Bike Registration Document, are measured using an engine dynamometer according to the homologation regulation. The two power values may differ because of the different measurement equipments.
Torque 146.5 Nm (108,0 lb-ft) @ 9,000 rpm
Fuel injection Mitsubishi electronic fuel injection system. Twin injectors per cylinder. Full Ride-by-Wire elliptical throttle bodies with aerodynamic valve and optimized trumpets
Exhaust 2-1-2 system, primary tubes in titanium. Twin titanium mufflers. 2 lambda probes and 2 catalytic converters

Transmission

Gearbox 6 speed with Ducati Quick Shift (DQS) up/down
Primary drive Straight cut gears; Ratio 1.77:1
Ratio 1=37/15 2=30/16 3=27/18 4=25/20 5=24/22 6=23/24
Final drive Chain; Front sprocket 15; Rear sprocket 39
Clutch Hydraulically controlled slipper/self-servo wet multiplate clutch

Chassis

Frame Monocoque in carbon fiber
Front suspension Fully adjustable 43mm USD Öhlins FL 936 fork with TiN treatment, billet fork bottoms and lightweight stress-optimized outer tubes, lightweight springs
Front wheel 10-spoke carbon fiber 3.50″ x 17″
Front tyre Pirelli Diablo Supercorsa SP 120/70 ZR17
Rear Suspension Fully adjustable single Öhlins TTX36 shock with titanium spring, adjustable linkage between progressive/flat. Carbon fiber single-sided swingarm
Rear Wheel 10 spokes carbon fiber 6.00” x 17”
Rear tyre Pirelli Diablo Supercorsa SP 200/55 ZR17
Wheel travel (front/rear) 120 mm (4.7 in) – 130 mm (5.1 in)
Front brake 2 x 330 mm semi-floating discs, radially mounted Brembo Monobloc Evo M50 4-piston callipers with Cornering ABS, Brembo MCS 19-21 adjustable-ratio front brake master cylinder, remote lever adjuster
Rear brake 245 mm disc, 2-piston calliper with Cornering ABS
Instrumentation Colour TFT display

Dimensions and weights

Dry weight 156 kg (343.9 lb)
Kerb weight 167 kg (368.2 lb)
Seat height 830 mm (32.48 in)
Wheelbase 1.456 mm (57.32 in)
Rake 24°
Front wheel trail 98 mm (3.86 in)
Fuel tank capacity 17 l – 4.5 gallon (US)
Number of seats Single seat

Standard equipment

Standard equipment

Riding Modes, Power Modes, ABS cornering, DTC, DWC, DSC, DPL, DQS u/d, EBC, DDA+ w/GPS module, Fully RbW. Rapid setting DTC, DWC, DSC, EBC

Additional equipment

Additional equipment Track Kit: Titanium racing exhaust, racing windshield, machined mirror block-off plates, license plate mount removal plug, side-stand removal kit, front and rear paddock stands, paddock bike cover

Warranty

Warranty (months) 24 months unlimited mileage
Maintenance (km/months) 12,000 km (7,500 mi) / 12 months
Valve clearance adjustment (km) 24,000 km (15,000 mi) – street use

Emissions

Standard Euro 4
Consumption CO2 124 g/km – 5,3 l/100 km (Only for Euro 4 countries)
Iklan

Bagaimana menurut bro?

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s